Amazonki > Niepełnosprawność

renta czy niepełnosprawność w przypadku ponownego leczenia

(1/5) > >>

mag:

dziewczyny, mam prośbę: pomóżcie, bo ja w tym temacie jestem zielona, a pyta znajoma z FB  :)
Tojuś, mam wrażenie, że jesteś dobra w tym temacie, pomóż!  🌷

Powiedz mi proszę co mi się bardziej opłaca: starać się o rente (przypomnę że walczę drugi raz) i wrócić do pracy jako rencistka (czy wogole tak mozna) czy też po leczeniu wrócić do pracy jako pracownik niepełnosprawny (do końca września mam przyznany znaczny stopień niepelnosprawnpsci i mam nadzieje że przedłużą). Czy wogole stopień niepełnosprawności ma coś wspólnego z przyznaniem renty? Jak to wygląda?

lulu:
Stopień niepełnosprawności nie ma znaczenia w przypadku ubiegania się o rentę. ZUS sam albo uzdrawia, albo coś da. W przypadku pracy wszystko zależy od pracodawcy, na jakie warunki się zgodzi (czasem tak bywa, że pracodawca może postawić jakieś warunki, pracownik to najlepiej wie), najlepiej jest pracować, bo mamy największe korzyści (urlopy, lata składkowe, itp). W przypadku orzeczenia niepełnosprawności, korzyści są spore, 153 zł dodatkowo co miesiąc (trzeba złożyć wniosek i to szybko, bo wstecz nie oddadzą tego co się należy), ulgi komunikacyjne, 10 dni dodatkowego urlopu, dodatkowe dni wolne usprawiedliwione jeśli potrafimy udowodnić, że się należą (wizyty u specjalistów, jeśli nie mogą odbyć się po godzinach pracy), dodatkowe 21 dni ale tylko na wyjazd na turnusy rehabilitacyjne-sanatorium. W przypadku renty i pracy jest też wymierna korzyść (kasa), ale podejrzewam, że ZUS szybko to zweryfikuje, na pewno nie przedłuży renty.

TOJKA:
napisałabym to co lulu  :)

dodam jeszcze:
zależy jaki rodzaj pracy wykonuje ta dziewczyna (jeśli nie jest to praca bardzo ciężka - fizyczna, ToJa zostałabym w pracy, nawet bym nie myślała o rencie)